Sådan får du flere følgere på X (tidligere Twitter)

Sådan Definerer du Den Ideelle Læser til Din Blog

En af de mest almindelige spørgsmål, jeg får, er, hvordan man får flere følgere på X. Den sociale medieplatform med den blå fugl har en stor indflydelse på spredningen af indhold.

Du behøver kun at kigge på hashtags for at se, hvad der sker i verden. Det samme gælder for forretningsverdenen.

Det er svært at blive en trending topic, men det er muligt at positionere dig selv inden for dit område, få flere følgere og konvertere dem til abonnenter, som vi gør på Pengify.

Husk på, at det ikke nytter noget at have mange følgere, hvis de ikke interagerer med dig, læser dig eller besøger dig.

Det er heller ikke nyttigt, hvis de siger pæne ting til dig, der får din forfængelighed til at svulme op, men aldrig tilmelder sig din mailingliste.

Så overvej, hvad du gør på X, og hvad dit mål er. Har du få følgere på X? Har du mange følgere, men de interagerer ikke med dig?

I dette indlæg vil vi se på, hvordan du får følgere af høj kvalitet og genvinder dem, du allerede har.

Hvad er X og hvad bruges det til?

X er et socialt medienetværk til microblogging, hvor du kan publicere indhold på op til 280 tegn. Disse microposts kaldes tweets.

Det blev grundlagt i 2006 af Jack Dorsey og er et af de største sociale medier med over 300 millioner brugere.

X er et værktøj til at fastholde kunder

Jeg ved, at de fortæller dig, hvor vigtigt det er at tale med hinanden på sociale medier.

Og det er sandt, men kun hvis du har en strategi på forhånd.

At tale uden mål kaldes at lave larm, og der er kun et skridt fra at lave larm til at råbe som en galning.

Vi er alle klar over, at det er meget sværere at tiltrække nye kunder end at pleje et forhold baseret på værdi og tillid til dine nuværende kunder og alle dem, der har vist reel interesse for din virksomhed.

Leads, som amerikanerne kalder dem, også kaldet potentielle kunder.

Konklusion nr. 1: I stedet for at prøve at tale med fremmede, skal du prøve at tale med dine kunder og potentielle kunder, hvis du har til hensigt at bruge sociale medier til at tjene penge online.

De vil have en positiv indvirkning på dit resultat. I dag eller i morgen.

X er et værktøj til at dele

Nu hvor du ved, at du skal fokusere på de mennesker, der er vigtige for din virksomhed, bør du prøve at gøre noget nyttigt: Uddanne dem i emner, der er interessante for deres egen virksomhed.

God uddannelse er ikke baseret på en enkelt kilde, men på flere kilder og erfaringer.

Konklusion nr. 2: Så stop med at tale om dig selv, dine tjenester eller dine infoprodukter. Eller rettere sagt: Stop med at tale kun om dig selv og dine produkter.

Forvandl dig til et mini-magasin og del links til interessante artikler fra andre for din målgruppe.

Hvis du er coach, så tal om psykologi, mål og mål, hvordan du overvinder frygt, hvor godt det føles at opnå et mål osv.

Hvis du er på X , er du sandsynligvis en blogger. Begynd at dele eller nævne alle de indlæg, du læser og kan lide.

Spørg dig selv, om du kan lide det, du læser, eller om dine læsere vil kunne lide det, for der er en stor forskel.

Begynd at arbejde for dine følgere som content curator: Find og udvælg det bedste indhold til dit publikum.

Hvad giver det dine følgere? Mere merværdi uden at spilde et sekund på at søge efter og validere kilder. Det er en stor fordel i en tid med informationsoverbelastning.

X er et værktøj til at lære

Selvfølgelig. Især hvis du arbejder i en lille virksomhed, som f.eks. hjemmebaserede virksomheder, isoleret fra verden, er X din kaffemaskine.

Du tager en pause, opdager ressourcer delt af andre, der kan være interessante.

Det er her, magien i X ligger. Millioner af mennesker deler værdifulde links “tovejs” (send/modtag).

Disse forbundne hjerner næres af godt indhold, så længe dit netværk på X ikke er fyldt med spammere, der ikke er relevante for dit emne.

Konklusion nr. 3: Brug lister til at segmentere samtaler, og vær meget selektiv, når du beslutter dig for, om du vil tilføje en kontakt til en liste eller ej.

Sådan bruger du X på 24 forskellige måder

Den sociale medieplatform med den blå fugl kan bruges til mange forskellige formål:

  • Udvikle din personlige brand
  • Følg din konkurrence
  • Netværk
  • Organiser møder
  • Få feedback
  • Ansæt folk
  • Generer trafik
  • Læs nyheder
  • Følg begivenheder
  • Styrk teambuilding
  • Find nye venner
  • Få påmindelser
  • Underret dine kunder
  • Find nye muligheder
  • Live stream
  • Forvalte din tid
  • Få stemmer
  • Overvåg dit ry
  • Lav fokusgrupper
  • Undersøg
  • Afhold konkurrencer
  • Servicér kunder
  • Lav kampagner
  • Sælg

Kraften i personlig branding til at få flere følgere på X

Hvis du allerede har et stærkt personligt brand, er alt meget nemmere. BEMÆRK:

Hvis du ikke har et, så begynd at opbygge et personligt brand lige nu.

Dit brand er en magnet, en uimodståelig tiltrækning for dit publikum. Du gør noget, og folk følger dig. Du siger noget, og folk klapper.

Du er en autoritet inden for dit område. Eksempel: Hvis du hedder Maider Tomasena og lancerer et kursus i copywriting, vil du helt sikkert få succes. Men hvis du hedder Atanasio og lancerer et lignende kursus, vil du ikke få noget ud af det. Hvorfor?

På grund af dit personlige brand. Det samme gælder på sociale medier, og X er ingen undtagelse.

At opbygge dit personlige brand er afgørende for at få et fodfæste på markedet.

Det er en proces, der kræver tid, vedholdenhed og tålmodighed. Maiders falder ikke ned fra himlen.

Så hvis du opretter en X-profil, og du allerede har et brand og et fællesskab bag dig, vil alt være meget nemmere.

Folk vil følge dig, fordi du er dig. Det er ikke det samme at oprette en profil, når du lige er startet, som når du allerede er kendt.

Den værdi, du tilføjer, er altid vigtig, men den kommer i anden række, når dit personlige brand er superrelevant.

Hvad skal vi gøre? Mennesker er sådan. Når vi stoler på nogen og mener, at de er eksperter, følger vi dem. Vi tænker ikke over, om de har ret eller ej, vi følger dem bare, hvor de end går.

Dit brand hjælper meget, men det er ikke den eneste måde at få flere følgere på X.

Faktisk fortsætter en smart influencer med at dele værdi på deres sociale medier for at øge deres arv og tiltrække endnu flere følgere. Hvis du vil vokse på X , er dette interessant for dig.

Strategier til at få 1.000 følgere på X gratis

Et godt publikum er vigtigt, og jo større, jo bedre.

Før jeg fortsætter, vil jeg gerne gøre det klart, at selvom størrelse betyder noget, er det, der er afgørende, det niveau af interaktion, du opnår med dem.

Det sagt, vil jeg gerne dele nogle tricks, der kan hjælpe dig med at få flere følgere.

Optimer din X profil

🟡 Brug et professionelt profilbillede og et forsidebillede. Det er det første, folk ser. Der er ikke en anden chance for et første indtryk.

🟡 Tilføj en professionel beskrivelse, hvor det er klart, hvad du laver, og hvordan du kan hjælpe dine potentielle kunder.

🟡 Tilføj linket til din hjemmeside. Hvis du ikke har en, kan du starte her.

🟡 Den første er din blog, hvor du skal gøre det meget klart med en knap, at folk kan følge dig. Jo mere du optimerer adgangen til denne knap, jo flere følgere vil du få.

🟡 Du kan også linke til din profil i din e-mailsignatur og dine nyhedsbreve. På denne måde vil alle, der modtager en e-mail fra dig, have mulighed for at følge dig.

Opret lister efter emne

Folk elsker at føle sig som en del af en gruppe. Det er medfødt. Udnyt dette og opret lister over mennesker, du følger, og som du synes er relevante inden for dit område.

De vil se, at du har tilføjet dem til din liste, og de vil tjekke ud, hvem du er.

Hvis du har optimeret din profil og tilføjer værdi, vil de følge dig.

Desuden vil folk, der går ind på din profil og ser, at du har lister efter emne, få et meget godt indtryk af dig, og dine chancer for at få flere følgere vil stige.

Endelig vil mange af dem, du tilføjer til listen, gengælde og tilføje dig til deres liste.

Da de er autoriteter inden for dit område, vil din profil få meget synlighed og følgere.

Udnyt din aktivitet som gæsteforfatter

Med en lignende tilgang, når du skriver gæsteindlæg på andres blogs, er det en god idé at have et optimeret link til din blog i bunden, men hvis de lader dig, kan du også tilføje et link til din X-profil, hvilket vil give dig dobbelt synlighed.

Kommenter og efterlad dit brugernavn

En anden god strategi er at kommentere på blogs, hvor brugere kan tilføje deres X adresser (Twitterlink Comments).

Faktisk gør jeg det selv, og jeg tillader det også på min egen blog, så folk, der kommenterer, kan tilføje deres konti (for at give dem bedre service).

Dette fungerer godt, fordi hvis nogen læser et indlæg og derefter læser kommentarerne, kan de blive interesserede i at følge en bruger på X , hvis de ser en kommentar, der tilføjer værdi.

Tilføj værdi til relevante Twitter-brugere

Når det kommer til din adfærd på X, vil det altid være givende at tilføje værdi og ikke generere nogen for at øge din synlighed.

Som et trick er det en god idé at prøve at opbygge relationer med brugere med et større publikum end dit eget.

Hvis du interagerer med en kendt blogger og tilføjer værdi, er det sandsynligt, at deres følgere også vil lære dig at kende og følge dig med tiden.

Vær konsekvent

Relateret til det ovenstående er det meget vigtigt, at du altid søger at interagere med mennesker, der er relevante for dit emne, og at du er konsekvent i dine bidrag.

Hvis du formår at overtale folk til at følge dig på X, men dine bidrag ikke har meget at gøre med det emne, der bragte dem til dig, vil de sandsynligvis ikke blive, vil ikke være loyale og slet ikke overtale dig til at sprede dit indhold.

Som du kan se, har jeg kun præsenteret “organiske” måder at få flere følgere på.

Ingen programmer, tricks eller masseansættelser. Det, du er interesseret i, er at opbygge et kvalitetsnetværk.

Netværk

Du skal tage det første skridt. Bryd isen.

Når du fremhæver indhold fra andre bloggere ved at dele eller anbefale dine læsere at følge en bestemt person, fordi det vil give dem en fordel, kan jeg forsikre dig om, at det er point, du optjener.

Hvis du gør det naturligt og ofte, vil du se, at hvis du nogensinde har brug for en bestemt handling, vil den person hjælpe dig uden at du behøver at bede om det.

Og hvis du skulle bede dem om det, kan jeg forsikre dig om, at det vil være nemmere at gøre det, fordi den person vil vide, at du allerede har hjulpet dem meget med at sprede deres indhold.

Så tvivl ikke på, at den bedste strategi er den, amerikanerne kalder “givers get” eller “den, der giver, får”.

Begynd at give, og så vil du modtage.

Vær smigrende

Det er også positivt på X at være høflig, alle kan lide det.

Hvis en af dine venner lige er blevet nævnt eller fremhævet på en stor portal, eller hvis de er kommet i avisen, så tøv ikke med at sige det offentligt.

Når du først har opbygget et forhold til folk, kan du bruge DM’er til at takke dem og opmuntre dem til at samarbejde med dig.

Opret kvalitetsindhold

Folk, der følger dig, gør det, fordi de kan lide dit indhold, men de vil også sætte pris på det, hvis du kan fungere som en informationskanal og sprede godt indhold.

Logisk set skal du sprede nyheder, der er gode oplysninger, meget interessante og værdifulde for dine følgere; indhold, der supplerer din redaktionelle linje, og indhold, der også direkte styrker din troværdighed.

Tilsætningen af værdi vil være eksplicit.

Som du kan se, er X stadig et paradigmeskift, fordi du er blevet fortalt, at dit marketingarbejde altid vil bestå i at tale, nævne og promovere kun dine produkter, men nu kommer jeg med forslaget om, at du også skal promovere andre og fokusere på at tilføje indhold af den højeste kvalitet, du kan.

Men jeg kan forsikre dig om, at du med disse strategier kan blive en af ​​autoriteterne inden for dit område på X , og fra da af gradvist øge dit publikum og din troværdighed.

Fejl, du bør undgå for at få flere følgere på X

Tænk på sociale medier som sprog i sig selv. På sociale medier er det kun indholdet og værdien af ​​samtalen, der betyder noget.

Virksomheder bør ikke investere i sociale medier i håb om øjeblikkelige resultater, da sociale medier primært hjælper med at opbygge relationer til potentielle kunder og opretholde dem med nuværende kunder.

At sætte taktikker før strategier. Mange brands fokuserer for meget på sociale medietaktikker, såsom at oprette en Facebook-side, få følgere på X eller oprette samlinger af virale videoer.

Sociale medier er ikke en direkte reklame. Vi bør ikke forvente, at sociale medier spiller en rolle i direkte salgsstrategier.

I stedet vil deres rolle være at påvirke virale samtaler, gøre mærket synligt, forbedre kundeservice og på en eller anden måde engagere sig med disse mennesker på en venlig måde. Hvorfor gøre dette?

Når det er tid til at træffe en købsbeslutning, tror du, at folk vil stole på en vens anbefaling eller en tv-reklame? Disse er de fejl, du bør undgå på X:

At lyve og foregive

Vær gennemsigtig. Cirkusset er forbi: På sociale medier kan virksomheder ikke længere love umulige ting eller lyve.

Denne adfærd opdages meget let og spredes med lynets hast blandt tusindvis af mennesker online.

Derfor vil et brand have meget bedre resultater på sociale medier, hvis det forpligter sig til total gennemsigtighed og viser, hvem de er og hvad de tilbyder.

At være bange for at dele for meget værdi

Vær ikke bange for at dele for meget.

Del alt, hvad du tror, dine kontakter vil være interesserede i, såsom fotos af dine kontorer, tweets i realtid under vigtige begivenheder, videoer og endda live streaming.

Det er ikke det samme som traditionel reklame, og folk bliver aldrig trætte af, at du er villig til at vise og sprede alt, hvad du finder interessant om dit brand.

At købe følgere på X

Der er altid en smart fyr, der gerne vil spare tid og kræfter på at opbygge et fællesskab, hvor han kan tilføje værdi på sociale medier.

Så de beslutter at købe følgere. Hvad får de ud af det? At fodre deres ego. Intet mere.

Det er fint at få 10.000 følgere på en dag, men det er nytteløst, hvis de er bots.

Målet med at være på sociale medier er at opbygge et fællesskab omkring dit brand. Hvis du vil have 10.000 robotter til at følge dig, så køb en Roomba.

Automatisering af det hele

Det er fantastisk, at du automatiserer visse processer, såsom at promovere dit indhold.

Men er det virkelig nødvendigt at sende en automatisk privat besked til dine nye følgere? Tror du, at det er naturligt?

“Hej, Fulanito. Mange tak fordi du følger mig. Jeg er ekspert i Facebook Ads, og hvis du vil, kan du hyre mig på dette link soyunspammer.com”

Er det den professionelle tilgang, du ønsker at give? Jeg tror det ikke.

At følge alle

Ja, follow back er en strategi, der ofte virker. Men misbrug den ikke. Brug den med omtanke.

Når du følger nogen, kan de lide det, de opdager dig, går ind på din profil og følger dig måske.

Så mange mennesker følger hundredvis af mennesker om dagen for at få hundredvis af følgere tilbage.

Denne strategi, anvendt intelligent, kan hjælpe dig med at vokse meget på X.

Hvis du følger relevante personer inden for din branche (eller en relateret branche), er det perfekt.

Hvis du følger nogen bare for at få en følger, spilder du din tid.

Og hvis du automatiserer denne proces med en app, der følger tusindvis af mennesker alene, er du helt tabt.

Apps til at få flere følgere på X

Der er mange apps til sociale medier: Hootsuite, Buffer, Agora Pulse…

Og der er specifikke værktøjer til automatisk at få flere følgere på X.

Vi springer dem over, fordi det er en meget kunstig teknik. Det er ikke naturligt at følge alle konkurrenters følgere.

Det giver ingen mening. Desuden kan du blive straffet.

Så lad os fokusere på 3 apps til at få flere følgere på X, der fungerer godt, er etiske og hjælper dig med at vokse dit publikum naturligt.

Manage Flitter

Et af de bedste værktøjer til at rydde op på din profil.

Du kan fjerne inaktive konti, stoppe med at følge dem, der bruger dig til aggressiv follow back, og filtrere dine følgere efter indflydelse på det sociale medie.

Manage Flitter er et betalt værktøj, der starter fra 12 dollars om måneden.

Commun.it

Den mest kendte app af de 3.

Ud over de oprydningsfunktioner, som Manage Flitter tilbyder, giver dette værktøj forslag til, hvilke profiler du bør følge, hvilke af dem, du følger, der har mest værdi, og hvem du bør tale med.

Toolows

Dette værktøj er fantastisk. Det giver dig mulighed for at få følgere gradvist og så naturligt som muligt.

For at gøre dette skal du anvende de filtre, det tilbyder, og fortælle det, hvor mange af de personer, der interagerer med dine indlæg, du vil have, at det skal følge.

Toolows har også en gratis version. Deres betalte abonnement koster 14 dollars om måneden.

Mette Holm-Oprettelse af optimerede hjemmesider og strategier for sociale medier
Mette Holm

"Jeg elsker at hjælpe iværksættere med at skabe en online tilstedeværelse, der ikke bare ser godt ud, men som føles rigtig."

Specialist med erfaring inden for webdesign, SEO og sociale medier, fokuseret på brugervenlighed, autenticitet og resultater.

Articles: 9

Leave a Reply