Sådan får du succes med social media marketing

Sådan Definerer du Den Ideelle Læser til Din Blog

Når du starter din rejse i den digitale verden, er et af de spørgsmål, du vil stille dig selv, hvordan du kan promovere dit indhold og gøre dig selv kendt.

Du har investeret mange timer i at skabe et fantastisk indlæg, en fantastisk service eller lancere et nyt infoprodukt.

Svaret på spørgsmålet i titlen på dette indlæg er at bruge social media marketingstrategier.

SEO hjælper også meget, men det er en langsigtet strategi, der til sidst bliver en af de vigtigste sammen med e-mail marketing.

Sociale medier er en hurtig og direkte måde at interagere med dit publikum på.

De er et megafon for din besked.

Derudover er den forbindelse, der oprettes på sociale medier, speciel.

Hvis du er autentisk, vil folk forbinde med dig og opbygge et forhold.

Det er begyndelsen på at få flere følgere, abonnenter og kunder.

Nogle af dem vil blive fortalere for dit brand.

De vil være så taknemmelige, at de vil promovere dig overalt.

Hvis de er ærlige og har en vis synlighed, vil de tiltrække kunder til dig.

For at din tilstedeværelse på sociale medier skal være produktiv, skal du oprette en social media marketingstrategi.

Og selvfølgelig implementere den.

Lad os starte med det grundlæggende.

Hvad er social media marketing?

Det er kommunikation med dit publikum via sociale medier. Det er en tovejs kommunikation på lige fod, selvom indholdsforfatteren har det sidste ord.

Social media handler om at nå ud til det publikum, du er interesseret i, når du vil, via sociale medier for at opbygge et forhold.

Dette er fantastisk, men det er ikke altid let.

Magien ved social media marketing er at nå ud til nye målgrupper, opbygge et forhold til dem og få mange mennesker til at blive kunder.

Det er vigtigt at vide, at du ikke henvender dig til alle, og at ikke alle vil købe af dig. Der vil være mennesker, der opbygger et forhold til dig, følger dig og taler godt om dig, men som aldrig vil købe af dig.

Sådan er livet.

Og det er bedre sådan, for hvis alt var for nemt, ville det være kedeligt.

Derudover er det godt at have mange kunder, men du skal være i stand til at levere dine tjenester til dem alle. Ellers vil du gå ned med succes.

Hvis du når til dette punkt, skal du delegere. For at gøre dette er det afgørende, at du har alt dokumenteret i en proceshåndbog.

Derfor kan sociale medier hjælpe dig med at øge din kundeportefølje betydeligt, forudsat at det er det, du er interesseret i.

Fordele og ulemper ved social media marketing

Nu vil vi se på fordelene ved social media marketing og (hvad der kan blive) dets største ulempe.

Det er kun én ting, men det kan være afgørende.

Personligt brand

Sociale medier er en fantastisk måde at opbygge dit brand på.

Personligt brand er superrelevant på internettet.

Hvis du vil sælge, skal du opbygge dit brand.

Hvis jeg skulle sælge en naturmedicinsk service lige nu, ville jeg ikke købe den.

Hvorfor?

Fordi jeg ikke har et brand.

Eller rettere sagt, jeg har et brand, men det er ikke forbundet med dette område.

At opbygge dit personlige brand er ikke noget, der kan gøres fra den ene dag til den anden, og det involverer ikke kun sociale medier.

Alle dine kanaler (hjemmeside, sociale medier, e-mail-liste osv.) og hvad der siges om dig (online og offline) er involveret.

Dit brand er, hvad folk siger om dig, når du ikke er til stede,” Jeff Bezos.

Leads eller potentielle kunder

Hvis du er på sociale medier, er det ikke for at spilde tid eller se memes.

Din tilstedeværelse på sociale medier skal have et mål: at øge din virksomhed.

Det er bevist, at en person har brug for flere indtryk for at tage en handling, uanset om det er at købe eller abonnere på din blog.

Så sociale medier har også en indirekte fordel, der ikke kan kvantificeres.

Men at have følgere er godt, men rækkevidden af dine indlæg er begrænset.

De forbandede algoritmer betyder, at kun et lille antal af dem ser dem.

Derudover tilhører brugerne hvert socialt medie, så hvis de lukker i morgen, vil du miste kontakten.

Derfor understreger jeg altid vigtigheden af ​​e-maillisten.

Så du ved det nu. Hvis du ikke allerede gør det, så design en strategi til at indsamle dine følgers e-mail-adresser.

Tilbyd et lead magnet (eller flere) til dit publikum.

På denne måde tilføjer du værdi til dit publikum og indsamler deres e-mail-adresse.

Alle er glade.

Webtrafik

En anden vigtig fordel er den trafik, du får på din hjemmeside fra dine profiler.

Det vil normalt ikke være meget, men der vil være mennesker, der kender dig gennem sociale medier, så det er ikke så meget mængden som kvaliteten, der betyder noget.

Hvis du gør et godt stykke arbejde på sociale medier, vil den trafik, du får derfra, være kvalificeret, dvs. mennesker, der er virkelig interesserede i, hvad du tilbyder.

Dette vil øge dine konverteringsrater og fylde din liste med værdifulde abonnenter, hvis du indsamler leads.

For at dette skal ske, er det vigtigt, at du ikke afgiver falske løfter på sociale medier eller misbruger clickbait, som er strategien med at bruge iøjnefaldende titler til at tiltrække klik, der ikke svarer til indholdet (enten et indlæg eller en video).

To af de vigtigste platforme, hvorfra du kan få en masse trafik, er Instagram og YouTube.

SEO (søgemaskineoptimering)

Sociale medier hjælper med at forbedre din websteds organiske placering.

Og som vi har set, kan du få besøg på din hjemmeside fra dine profiler.

Google tager dette i betragtning, da det fortolker det som et tegn på, at dit projekt genererer interesse.

Det kaldes social trafik.

Social trafik er inkluderet i henvisningstrafik, dvs. trafik fra andre websteder.

Disse kan være andre blogs, fora eller sociale medier.

Derudover opretter du indgående links til din hjemmeside.

Selvfølgelig har de ikke samme værdi som et link fra et andet websted, men det hele hjælper.

Da det er kvalificeret trafik, bruger besøgende mere tid på din hjemmeside, hvilket øger tidspunktet på siden, en anden faktor, som Google værdsætter positivt.

Derfor forbedrer sociale medier din websteds placering.

Return on investment (ROI)

Her er nøglen. Sociale medier giver mange fordele, men de kræver også en betydelig tidsinvestering.

Og måske også lidt penge. Uanset om du har ansat nogen eller bruger et betalt værktøj, er det normalt, at nogle af dine penge går til social media marketing.

Sociale medier forbruger de to vigtigste ressourcer: tid og penge.

De er meget billigere marketingværktøjer end andre, især hvis vi sammenligner dem med traditionelle medier, men de har en pris.

Og det skal du huske på.

Her er det vigtigt at have objektive (følgere, rækkevidde, leads, besøg) og subjektive data.

Som vi har set, er ikke alt kvantificerbart på sociale medier, men det er heller ikke godt at bruge hele dagen på at prøve at få en ekstra følger.

Find balancen mellem investering og afkast for at få dine social media marketingstrategier til at fungere.

Social media marketingplan

Det er et dokument, der beskriver den strategi, der skal følges for at udnytte potentialet i sociale medier til at forbedre synligheden, prestige og salg af din virksomhed.

Det indeholder projektets identitet, situationsanalyse, strategisk planlægning og måling af resultater.

En social media-plan hjælper dig med at definere dine mål på sociale medier, kvantificere og evaluere dem. Derfor bringer det dig tættere på at opnå dem.

Med en social media-plan vil du vide, hvad du skal gøre til enhver tid og situation, så din produktivitet og effektivitet vil stige.

Situationsanalyse

For at analysere din nuværende situation er det bedst at lave en SWOT-analyse.

SWOT-analysen er et værktøj til at studere situationen for et projekt, en virksomhed eller en person, hvor dets interne og eksterne aspekter analyseres.

Det bruges til at studere levedygtigheden af ​​et projekt og til at forbedre strategien for dem, der allerede er i gang.

Navnet er et akronym af de aspekter, det analyserer.

Dens grafiske repræsentation er kendt som en SWOT-matrix.

Det er repræsenteret i en firkantet matrix, der består af 4 dele:

🟡 Svagheder: Negative aspekter af en intern og nuværende situation.

🟡 Trusler: Negative aspekter af miljøet og dets projektion.

🟡 Styrker: Positive aspekter af en intern og nuværende situation.

🟡Muligheder: Positive aspekter af miljøet og dets projektion.

SWOT-analysen er opdelt i to blokke:

🟡 Intern analyse: Det vedrører os og vores projekt, vores evner, erfaring og ressourcer (tid, penge, team). Det består af svagheder og styrker.

🟡 Ekstern analyse: Det har at gøre med miljøet og alt, der ligger uden for vores kontrol: love, samfund, marked, konkurrenter, økonomi, algoritmer osv. Det består af trusler og muligheder.

SWOT-matricen er et superværktøj til at finde ud af, hvor dit projekt er, og til at udvikle strategier til at forbedre det.

Definer dine mål

Det første skridt til at opnå noget er at vide, hvad du vil opnå.

Det er en selvfølge, men vi glemmer det ofte.

Hvad vil du opnå? Hvad er dine mål på sociale medier?

Der er et bevist system til at opnå ethvert mål, du sætter dig for.

SMART-metoden:

🟡 Specifik: Specifik.

🟡 Målbar: Målbar.

🟡 Opnåelig: Opnåelig.

🟡 Relevant: Relevant.

🟡 Tidsbegrænset: Begrænset i tid.

🟡 Evaluer: Evaluer din fremgang.

🟡 Juster: Juster din tilgang.

Hvis du vil, kan du lære mere om at opnå mål.

Sociale medier er en anden kanal til at opnå dine generelle forretningsmål, så dine online mål skal være i overensstemmelse med din forretningsplan.

Her er nogle typiske mål:

  • Opbyg brand (branding)
  • Øg trafikken til din hjemmeside
  • Få kunder

Definer din målgruppe

Den målgruppe, du henvender dig til på sociale medier, kan variere lidt fra offline marketing.

Dette skyldes, at visse befolkningsgrupper (såsom ældre mennesker) næsten ikke bruger internettet.

For at definere din målgruppe skal du overveje demografiske (alder, køn), socioøkonomiske (kultur, købekraft) og psykologiske (personlighed, smag, vaner) faktorer.

Hvis du vil, kan du lære mere om din køberpersona.

Vælg de rigtige kanaler

Der er mange sociale kanaler i dag: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, TikTok osv.

Du skal overveje tre hovedspørgsmål:

  • Hvilke er din målgruppe på?
  • Hvilke passer bedst til dig?
  • Hvilke vil du være på?

Ingen af ​​de to spørgsmål er ubetydelige.

Du bør have et ret godt svar på det første spørgsmål.

Hvis du henvender dig til kvinder på 35 år, vil de sandsynligvis være på Instagram, Facebook og måske Pinterest.

Hvis du derimod henvender dig til universitetsstuderende, vil de være på Instagram og TikTok.

Det andet spørgsmål er mere personligt.

Hvis du ikke føler dig godt tilpas på et socialt medie, er det bedre ikke at bruge det. Vær opmærksom på, at dette ikke forveksles med at være genert.

Det er almindeligt. Det er svært at vise sig, især i starten.

Den tredje afhænger af din viden og dine ressourcer.

Hvis du kun ved, hvordan du bruger Facebook og Instagram, og dit publikum er på disse platforme, er det perfekt.

Hvis de er på andre platforme, skal du enten lære dem eller ansætte nogen til at gøre det for dig.

Husk, at dit publikum kan være på 5 sociale medier, og du måske kun behøver at være på 2 eller 3. Gå efter de vigtigste.

Opbyg din strategi baseret på 4 hovedprincipper:

🟡 Spredning: Opret tilstedeværelse på de sociale medier, hvor dit målgruppe er, og dynamiser denne tilstedeværelse. Søg efter deltagelse og interaktion med dit publikum.

🟡 Samtale: Deltag aktivt på sociale medier. Kommuniker, del, svar, anbefal… skab relationer for at tiltrække interesse og besøg. Du kan også undersøge, lære om behov, muligheder og tendenser på markedet.

🟡 Erhvervelse: Gennem spredning og samtale skabes der bånd af affinitet og tillid, der danner et sammenhængende fællesskab.

🟡 Loyalitet: Det er vigtigt at opbygge et stærkt, tovejs og langvarigt bånd. Stræb efter at blive en autoritet og forstå indhold som en service.

Med disse 4 elementer vil din strategi være meget stærk.

Opret en indholdsplan

Hvad vil du dele? I hvilket format? Hvilken kilde har du til indhold?

Før du begynder at poste som en galning, skal du overveje dine følgers behov.

Du burde have defineret dette i din forretningsstrategi.

Tilbyd værdifuldt indhold, indhold der er nyttigt for dine følgere og hjælper dem.

Dette vil hjælpe dig med at opbygge troværdighed, skabe tillid og blive en autoritet for dem.

En indholdsplan skal indeholde følgende:

  • Hvad du vil publicere: Et indlæg om opdragelse med tilknytning.
  • Hvilket format det har: Det er en video.
  • Hvornår du publicerer det: Den første onsdag i hver måned.
  • Med hvilket mål: At sprede budskabet om fordelene ved opdragelse med tilknytning.
  • CTA (Call To Action): Efter at have set videoen, download lead magneten.

Jeg anbefaler, at du laver et Excel-ark (eller lignende) og planlægger dit indhold ugentligt.

Du kan derefter have en månedlig eller kvartalsvis plan for at få et bredere perspektiv.

En anden ting at overveje er kilden til indhold.

Du kan have flere kilder: andre blogs, sociale medieprofiler fra andre projekter osv.

Din vigtigste kilde til indhold bør være din blog.

Du kan dele dine indlæg, billeder og relaterede infografikker (med tekst og et klikbart link, der følger med indlægget) og videoer, du har oprettet.

Du kan også dele indhold fra andre.

TIP

Undersøg din konkurrence

Der er et værktøj, der giver dig mulighed for at se, hvilket indhold fra din konkurrence der fungerer bedst på sociale medier. Det kaldes Buzzsumo.

Det er et betalt værktøj, men nogle funktioner er gratis.

Du skal blot gå til webstedet, indtaste en konkurrents domæne og se, hvilket indhold der har fået mest engagement på sociale medier på få sekunder.

Fastsæt KPI’er

KPI’er (Key Performance Indicators) er de indikatorer, du vil bruge til at spore dit social media-plan for at se, hvordan det går, hvad der virker, og hvad der ikke virker.

Hvilke parametre vil du se på for at vide, om du er på rette vej?

Hvis dit mål er at skabe brand awareness, skal du se på parametre som antal likes, delinger (eller RT), interaktioner og rækkevidde.

Hvis du derimod ønsker at øge trafikken til din hjemmeside, skal du se på antal klik og besøg på din hjemmeside. Af disse besøg vil der opstå nye kunder.

Hvis du er interesseret i at tiltrække abonnenter, skal du fokusere på leads.

Det hele afhænger af de mål, du har sat dig. Du kan også se på alle disse parametre, men give nogle mere vægt end andre.

Til dette anbefaler jeg, at du opretter et dashboard.

Det er et struktureret dokument, der indeholder de vigtigste målinger for din virksomhed og deres udvikling over tid.

På denne måde kan du med et enkelt blik se, hvordan dit projekt fungerer og udvikler sig.

På baggrund af disse data kan du træffe bedre beslutninger om at korrigere eller styrke retningen for din virksomhed.

Det er mit hemmelige våben… Nå, nu er det ikke længere hemmeligt

Mål resultaterne

Som iværksættere elsker vi at skabe, vi har svært ved at afslutte, og vi får ubehag af at måle.

Men det er afgørende for at vide, hvad der virker, hvad der ikke virker, og hvordan du kan forbedre dig.

Hvordan gik det? Hvorfor? Er det et resultat af din strategi eller en tendens på markedet?

En social media-plan er meget god, men hvis du ikke måler de opnåede resultater, kan du ikke bestemme din succesgrad eller de handlinger, du skal udføre for at fortsætte med at forbedre dig.

For at udvikle en kontrolmetode skal du starte med de fastsatte mål og deres kvantificering.

Du kan f.eks. måle stigningen i antal følgere, interaktion og trafik til din hjemmeside fra sociale medier.

Den løbende analyse og kontrol vil hjælpe dig med at forbedre ydeevnen af dine handlinger og opnå fordele for din virksomhed.

Du skal være opmærksom på resultaterne af din social media-plan for at forbedre den.

En velplanlagt og udført social media-plan bliver en værdifuld ressource for din virksomhed og kan endda være en afgørende faktor for at bringe din virksomhed til et højere niveau.

Efterhånden som du udfører handlinger og måler resultater, vil du opdage ting, du kan forbedre eller nye ting, du kan tilføje. Jeg anbefaler, at du reviderer din social media-plan, når det er nødvendigt. Gennemgå den mindst én gang om året.

Marketingstrategier på sociale medier for at gøre dig kendt

Der er mange strategier, du kan bruge til at vokse på sociale medier. Jeg vil vise dig de 3 vigtigste.

Sådan vokser du på sociale medier med indhold

The content is the king, som amerikanerne siger. Indhold er kongen.

Men ikke alle typer indhold eller indhold, hvor du masserer dit ego, virker.

Her er kravene til dit indhold, for at det virker.

🟡 Kvalitetsindhold: Indholdet skal give din målgruppe noget, enten information, uddannelse eller underholdning. Hvis det ikke giver noget af dette, er det ikke relevant. Der er en masse informationsforgiftning på internettet, dvs. et overskud af information. Så stop med at kigge på din navle og tænk på dine følgers behov og problemer. Det er det, der gør forskellen mellem en forældet strategi og en succesfuld strategi.

🟡 Publicer visuelt indhold: Med den mængde information, der er (hvoraf meget er skrald), er brugerne vaccineret mod kedelige og lavkvalitetsindhold. At publicere visuelt indhold som fotos, infografik og videoer tiltaler internetbrugere. Det er nemmere at forbruge og kræver ikke den samme indsats som at læse. Det behøver jeg ikke sige, at dette indhold skal være af høj kvalitet.

🟡 Styrk indhold, der virker: Se på, hvilket indhold der virker bedst for dig. Både hvad angår emne og format. Måske fungerer en infografik godt til at annoncere en liste over WordPress-plugins, men en video er mere egnet til at forklare hvert enkelt plugin. Hvis du taler generelt om coaching (og ikke får et godt svar), og når du taler om familiecoaching, viser det sig, at du slår igennem, så ved du, hvad du skal tale mere om.

🟡 Stream: Direkte udsendelser er den tætteste måde at nå ud til din målgruppe på. Du kan også kombinere forklaringen af teoretiske spørgsmål med dialog med dine seere. Husk, at dine følgere ser dig som en autoritet. For dem er det at tale med dig som for 15-årige piger at tale med Justin Bieber eller Rosalía. Nå, måske ikke helt. XD Den direkte forbindelse skaber et unikt og uerstatteligt bånd. Afhængigt af din tilgængelighed, din strategi og din personlighed er det en ressource, du vil bruge mere eller mindre.

🟡 Interager: Dette er en afgørende faktor. Det er fantastisk at publicere godt indhold, men folk vil gerne føle, at du er der, at du lytter til dem og interesserer dig for dem. Hvis du begrænser dig til at fortælle din historie og forsvinder, vil det være meget svært at skabe et fællesskab. Engager dig, svar, vær opmærksom. Hvis du ikke kan gøre det på grund af tidspres, så deleger denne opgave.

Sådan promoveres et produkt på sociale medier

“Okay, Pablo. Det er fantastisk at publicere kvalitetsindhold på sociale medier og interagere med min målgruppe, men jeg vil gerne sælge.”

Og jeg også.

Men på sociale medier er det ikke tilrådeligt at sælge direkte.

Med indhold positionerer du dig som en autoritet i branchen, og derefter kan du tale om dine produkter eller tjenester, så din målgruppe kender dem.

Derudover har du oprettet et system til at tiltrække leads, så der vil være mange følgere, der også er abonnenter, så deres tillid til dig vil være stor.

Her er nogle af de teknikker, du kan bruge til at promovere dine tjenester med din social media-marketing.

🟡 Positionering på sociale medier: Ligesom på generelle søgemaskiner som Google har nogle sociale medier også deres egen interne søgemaskine. Faktisk har alle (eller næsten) det. Facebook, Twitter, Instagram… Og YouTube. YouTube er den næststørste søgemaskine i verden.

🟡 Er du overrasket? Du troede måske, at det var Bing eller Yahoo. Langt fra virkeligheden.

Den kendte videoplatform modtager et stort antal søgninger hver måned. Faktisk begynder deres resultater også at dukke op på Google.

Det er ikke overraskende, at du laver en søgning og finder en video i de første positioner.

De vises normalt i blokke på 3. Så YouTube har en afgørende betydning for din positioneringsstrategi: Positionering af dine videoer på YouTube.

Positionering af dine videoer på Google. Baseret på min erfaring kan jeg fortælle dig, at det er fantastisk at positionere på YouTube, men at positionere en video i Googles resultater er u sammenlignelig.

Positionering på ethvert netværk får Google til at opfatte vigtigheden af dit projekt og gør, at mange flere mennesker kender dig på hvert af dine sociale profiler.

På den anden side har hashtags en meget stor betydning, især på microblogging-netværk som Twitter og Instagram.

Disse tags gør det muligt at positionere indlæg baseret på emnet. Derfor er det afgørende at vælge de rigtige hashtags.

Til dette er det en god idé at lave en lille søgning efter de mest relevante. Du kan bruge værktøjer som Flick eller Iconosquare.

Så tag din social media-marketing alvorligt, især på YouTube og Instagram.

🟡 Involver din målgruppe i skabelsen: Begynd med at fortælle din målgruppe, at du arbejder på en ny tjeneste eller et infoprodukt, som de måske er interesserede i.

Giv dem hints. På dette tidspunkt kan du publicere fotos med et mystisk udseende, hvor du arbejder eller viser nogle funktioner i din tjeneste.

Når du har fortalt dem, hvad det handler om, kan du involvere dine følgere ved at spørge dem om noget, f.eks. navnet på tjenesten eller kurset eller nogle af de funktioner, de gerne vil have.

Du kan selvfølgelig også gøre dette med din e-mail-liste. Denne fase er grobunden for at vække interesse.

🟡 Opret relaterede indhold på din blog: Dette er en mere redaktionel end social teknik, men den fungerer rigtig godt. Publicer flere indlæg på din blog relateret til det problem, du vil løse.

Det vil sige, undgå den typiske virksomhedspost “Jeg skaber en supertjeneste, som du vil elske”, medmindre du vil skræmme din målgruppe væk.

For eksempel, hvis du lancerer en tjeneste til at oprette indhold til SEO, kan du i ugerne op til dette oprette indlæg om at skrive indlæg, optimere dem til søgemaskiner og værktøjer til at gøre det.

Du kan derefter dele dette indhold på dine sociale medier, ikke kun ved at dele linket, men også ved at oprette et billede og/eller en video, der styrker forklaringen.

🟡 Invester i annoncering: Det er almindeligt kendt, at sociale medier begrænser den organiske rækkevidde for at fremme betalt indhold.

Dette betyder ikke, at organisk ikke virker, langt fra det, men det bliver bare sværere at maksimere rækkevidden uden at betale.

Vi kan ikke ignorere denne virkelighed. Overvej derfor at afsætte en del af dit budget til at promovere dig selv på sociale medier.

Uanset om du betaler for at publicere indhold eller ej, vil det stadig kræve en investering af ressourcer, tid og måske penge (hvis du delegerer denne opgave).

Annoncering på sociale medier

Som vi har diskuteret tidligere, er algoritmerne på de største sociale netværk ved at gøre deres ting og forsøger at få dig til at åbne din tegnebog.

Og til en vis grad er det forståeligt.

De er tjenester, som du bruger “gratis”, så de skal finde en måde at tjene penge på din tilstedeværelse.

De drifts og personaleomkostninger for et socialt netværk er enorme.

Deres indtægter er heller ikke langt væk, tro mig.

Så hvis du betaler dem, bidrager du til deres pengekasse, og det vil de give tilbage til dig i form af synlighed.

At fremme indhold på Facebook

Denne teknik består i at betale for at øge synligheden af dit indhold på Facebook.

Fordelene er, at det er billigere, hurtigere og nemmere end Facebook Ads.

Du kan fremme indhold på Facebook for at få flere følgere, forbedre engagement med din målgruppe eller promovere dine produkter.

Facebook Ads og Instagram Ads

Annoncering på Facebook er blevet et must i enhver marketingstrategi, der er værd at tale om.

Den har to store fordele i forhold til de sædvanlige Google-annoncer, Google Ads:

  • Du kan nå ud til den målgruppe, du ønsker.
  • Det er meget billigere.

Mens du med SEM skal betale og vente på, at brugeren søger efter det, du har budt på, er det dig, der vælger, hvilken målgruppe du vil nå ud til på Facebook.

Selvom det er rigtigt, at prisen på annoncering på Facebook er steget for nylig på grund af et stigende antal annoncører, er det stadig meget billigere end at annoncere på Google.

Da Instagram er ejet af Facebook, kan du vælge at annoncere på den ene, den anden eller begge. Nogle mennesker foretrækker den ene eller den anden.

Jeg anbefaler, at du prøver og beslutter dig ud fra resultaterne.

YouTube Ads

Vi har allerede set vigtigheden af YouTube og ved, at den har en enorm målgruppe.

Men annoncering på dette sociale netværk er ikke kun tilrådeligt på grund af antallet af brugere, men også af en anden grund.

Der er meget få annoncører på YouTube.

“Men Pablo, jeg ser flere og flere annoncer.”

Ja, men der er plads til mange flere. Hver time uploades tusindvis af timer med video til YouTube, og de fleste er monetiseret, så YouTube gerne vil vise deres annoncer der (normalt flere pr. video).

Hvad sker der?

At væksten af indhold er meget større end væksten af annoncører. Derfor er det meget billigt at annoncere på YouTube.

Derudover er der en højere indgangsbarriere end på Facebook, da du skal uploade en video.

Og ikke alle gør det, enten fordi de ikke ønsker at være med i videoen, eller fordi de ikke ønsker at ansætte nogen til at lave en video, hvor de ikke behøver at være med.

YouTube Ads oplever en situation, der ligner den, som Facebook Ads oplevede for fem år siden: mange annonceringsmuligheder, få annoncører.

Opsummere

Det er slutningen på dette indlæg om, hvordan du bliver kendt ved at markedsføre dig selv på sociale medier.

Som du kan se, skal du starte med at oprette en social media-plan og vælge de social media-marketingstrategier, der passer bedst til dit projekt og til dig og markedet.

Denne social media-plan er ikke statisk, men skal altid være åben for ændringer og forbedringer.

Thomas Larsen – Strategier for marketing og online forretningsudvikling
Thomas Larsen

"Jeg viser dig, hvordan du omdanner idéer til konkrete planer og resultater, der gør en forskel."

Ekspert i marketing, salg og bæredygtig vækst, altid med en praktisk og realistisk tilgang.

Articles: 7

Leave a Reply